Uncategorized

Surprizele lunii septembrie

Deși n-am stat nicio clipă pe loc vara, nici măcar în vacanță, începutul lui septembrie a adus în viața mea personală și în cea de afaceri un alt impuls și energie. Nu știu dacă simțiți și voi asta, dar când începe școala, ziua parcă nu-ți mai ajunge pentru tot ce ai planificat, întâlnirile de afaceri se dinamizează, ideile cresc și se înmulțesc (ca și probleme care trebuie gestionate), suprizele sunt la ordinea zilei.

Suntem la sfârșitul lunii septembrie, într-un accelerat care nu va încetini decât prin ianuarie.  Eu am urcat în acest accelerat copleșit de emoții bune, dar și mai puțin bune.

Costumul, clopoțelul și buchețelul. Anul acesta copiii mei au mers  în clasa I  și am trecut printr-o adevărată avalanșă de emoții. Primul clopoțel, careu, primele ore în banca de la școală. Ne așteaptă un an cu multe, multe suprize. În ultimii ani, am asistat la festivitățile de la 1 septembrie din liceele parte a proiectului ”Noi apreciem inteligența”, dar nu țin minte să fi fost atât de emoționat ca acum. Mă bucur că am ajuns la distanța anilor, să putem să ne dăm copiii în școli modernizate, conectate la servicii si tehnologii de ultimă generație, evoluții la care a contribuit într-o foarte mare măsură compania StarNet.

familia Machedon

Provocarea gustoasă a lunii septembrie. A fost gustos și vesel să ne implicăm în campania ”Fruit Challenge Moldova”. Despre toată aventura am scris aici. Mă bucură și că am dus lanțul provocărilor mai departe și bunii noștri parteneri – Gas Natural Fenosa – au răspuns în câteva zile cu alte sute de kg de gustoșenii donate copiilor din internate.

Certificatul de la liceu. Nu e vorba de un certificat de studii ci un certificat ”merituos”. Liceul pe care care l-am absolvit 18 ani în urmă și primul pe care l-am conectat la Internet atunci când am pus proiectul StarNet pe roate în 1997, în Liceul Teoretic ”Ion Creangă” –  mi-a înmânat la 1 septembrie un certificat pentru merite deosebite în Dezvoltarea, Prosperarea și Promovarea liceului. Sunt măgulit și mă bucur că am reușit să contribui la modernizarea liceului.

SONY DSC

Concurenții și noutățile plătite în presă. Este pentru al 6-lea an când StarNet începe anul școlar alături de liceele din Chișinău. În toți acești ani, am dezvoltat și susținut platforma educațională www.liceu.md și am continuat să investim în sistemul de e-learning din Moldova. Începând din acest an, am adăugat la proiectele noastre și colaborarea cu Ministerul Educației la inițiativa ”Un calculator pentru fiecare elev”. Am conectat la fibra optică și am construit o infrastructură modernă de comunicații electronice în 6 licee din Moldova. Iar împreună cu Direcția Generală Educație Tineret și Sport am început conectarea liceelor din Chișinău la serviciul de acces Internet prin tehnologia Wi-Fi.

Toate astea le facem pentu susținerea tinerii generații, pentru că avem nevoie de o societate a cunoașterii, iar pentru asta ne trebuie un sistem educational modern și tehnologizat. Aceasta este strategia noastra de responsabilitate corporativă și în ea investim bani și resurse de mult timp.

Aș mai menționa că am făcut publice până acum, doar cifre exacte despre ceea ce am realizat în acest domeniu. Atunci când la începutul lunii, am semnat  parteneriatul cu Direcția Generală Educație Tineret și Sport privind conectarea a 54 de școli la serviciul Wi-Fi de către StarNet și alți concurenți de pe piață, am fost surprins de știrea lansată în presă la două zile de la semnarea acordului: concurenții noștri anunțau că au conectat deja 42 de școli la Wi-Fi. Au fost rapizi, cu știrea plătită la presă, nu și cu lucrul făcut. Noi  între timp am construit  rețeaua în 15 instituții și continuăm să avansăm.  Am lansat acest  proiect și  la nivel national, vom merge în alte orașe din Moldova, unde tot sunt școli și licee care merită tehnologii bune pentru învățământ.

Am intrat așadar într-un nou an de aventuri, și surprize. Eu sper din suflet să reușim să facem numai lucruri bune, adevărate și serioase!

Standard

Leave a comment